7/24

چگونه پوست سالم و جوان داشته باشیم ؟

دسته

پزشکی سلامت

چگونه پوست سالم و جوان داشته باشیم ؟

در جراحی بینی یکی از عوامل تاثیر گذار داشتن یک پوست خوب است و بدون شک داشتن پوست سالم و جوان می تواند در نتیجه جراحی بینی تاثیر مثبت بگذارد

استفاده از ماسک های گیاهی برای داشتن پوست سالم

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ یکی از بهترین ماسک های گیاهی  برای  برطرف کردن جوش های سر سیاه و چین و چروک صورت شناخته شده است . و کمک به داشتن پوست سالم است.

 طریقه مصرف

ابتدا سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا از آن یک مایع یکنواخت به دست آید سپس در حالت خوابیده این مایع را به تمام پوست صورت به غیر از حلقه دور چشم بمالید و اجازه دهید تا کاملا ً خشک شود. پانزده دقیقه  از حرف زدن و خندیدن  جلوگیری  کنید  و به این ماسک  فرصت از بین بردن  خطوط چین و چروک وجوشهای سر سیاه  را بدهید سپس  می توانید آن را بشوید .

ماسک  هویج

برای تهیه این ماسک  می توانید از آب هویج  یا هویج رنده شده  استفاده کنید . هویج  با داشتن مقادیر  بسیاری از ویتامین A به ترمیم و رشد سلول های پوستی کمک میکند و علاوه بر آن برای از بین بردن چین وچروک های پوستی و شفافیت پوست بسیار موثر شناخته شده است.

ماسک سبوس گندم

یک قاشق غذا خوری سبوس گندم را به یک قاشق غذا خوری شیر یا ماست اضافه کنید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند  سپس مقداری از این  ماسک را به صورت بمالید  و قدری به حالت دورانی ماساژ دهید . پس از ۱۵ الی۲۰ دقیقه  صورت خود رابا آب ولرم و سپس با آب سرد بشوید.

سه توصیه مهم برای مراقبت از پوست صورت

۱-ـ استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده از مرطوب کننده ها در داشتن پوست سالم از اهمیت بالایی برخوردار است.

پوست خود را پس از شناسایی و تشخیص اینکه به کدامیک از دسته ها ( پوست های خشک ،چرب و معمولی ) تعلق دارد با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب همیشه مرطوب نگه دارید.

کرم های مرطوب کننده ی بدون عطر ، پوست را به خوبی هیدراته می کنند  علاوه برآن نوشیدن چند لیوان مایعات از قبیل آب ، شیر و چای ، رطوبت بدن شما را تأمین می کند همچنین خوردن سبزی و میوه های تازه پوست شما را صاف و انعطاف پذیر نگه می دارد .

ویتامین های  A ، C و  E  موجود در میوه ها و سبزیجاتی مانند اسفناج ، کلم بروکلی و گوجه فرنگی که غنی ازآهن و فیبر هستند  به خاصیت الاستیکی پوست کمک می کنند و پوست را محکم  و بدون چین و چروک نگه می دارند .

۲-استفاده از یک شوینده مناسب برای پوست صورت

شستن صورت درصبح وعصر با صابونی که حاوی ویتامین E باشد پوست صورت شما را از تمامی آلاینده ها و سلولهای مرده  پاک  سازی می کند. ابتدا آب و صابون را به تمامی صورت خود آغشته کرده و بعد از یک دقیقه ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد صورت خود را بشویید.

 

۳- بهترین زمان برای استفاده از ماسک های گیاهی چه زمانی است ؟

به وسیله بخور منافذ پوست باز می شوند و آلودگی ها وچربی های موجود  در پوست  صورت به وسیله رطوبت ایجاد شده از سطح پوست خارج  می شوند و پوست تمیز و شاداب می گردد . در هنگام بخور می توانید  پوست صورت خود را به وسیله انگشتان دست خود قدری ماساژ دهید (بخصوص اطراف جوشهای سر سیاه )  پس از اتمام عمل بخور می توانید به آرامی جوشهای سر سیاه را با دستمال کاغذی و فشار کم از پوست خود خارج کنید . پوست صورت  پس از بخور آمادگی بیشتری برای جذب مواد موجود در ماسک را دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه