7/24

ویژن تراپی چیست و چه کمکی به تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان می‌کند؟

دسته

پزشکی سلامت

ویژن تراپی چیست و چه کمکی به تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان می‌کند؟

ویژن تراپی شکلی از درمان چشم و مغز است. این روش یکی از موثرترین راه‌های درمان بدون جراحی است که روی بسیار از مشکلات بینایی مثل تنبلی چشم کودکان و بزرگسالان، انحراف چشم، دوبینی و بسیاری از مشکلات خواندن و یادگیری تاثیر قابل توجهی دارد.
بسیاری از بیمارانی که در پی حل این مشکلات بودند و جواب‌هایی مثل «دیگر دیر شده است»، «باید با این شرایط کنار بیایی» گرفته‌اند به کمک ویژن تراپی توانستند مشکل خود را حل کنند.

ویژن تراپی معمولا مجموع تمرین‌هایی است که هم در کلینیک و هم در خانه و زیر نظر اپتومتریست و ارتوپتیست انجام می‌شود. در این روش از تجهیزات مختلف مثل لنزهای تصحیح‌گر، بوردهای تمرینی و برنامه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. تمرکز ویژن تراپی روی مهارت‌های حرکتی چشم و هماهنگی دو چشم برای تحلیل بهتر ورودی‌های بصری است.

علاوه بر این، در موارد اختلال یادگیری و مطالعه، ویژن تراپی می‌تواند موثر باشد. این روش از درمان به شکل مشخص سراغ مشکلاتی می‌رود که بر خواندن، یادگیری و تحصیل تاثیر دارند.

در یک دوره ویژن تراپی برای تقویت بینایی و حل مشکلاتی مثل تنبلی چشم چه مواردی در نظر گرفته می‌شود؟

  • ویژن تراپی مجموعه تمرین‌ها و روش‌هایی برای افزایش قدرت بینایی است.
  • این شیوه از درمان زیر نظر دکتر و در کلینیک انجام می‌شود.
  • بسیاری از اوقات بین جلسات ویژن تراپی، لازم است مراجع، تمرین‌هایی در خانه انجام دهد.
  • بر اساس وضعیت مراجع، روش‌ها و تمرین‌های مختلفی با اهداف متفاوتی پی گرفته می‌شود. این تمرین‌ها توانایی و ادراک بینایی را افزایش می‌دهد. همچنین روی کارایی و آرامش چشم تاثیر می‌گذارد. این عوامل کمک می‌کند تا اختلالات موجود در نحوه‌ی تحلیل تصاویر تصحیح شود.
  • این روش می‌تواند به رفع سردردهای چشمی و خستگی بینایی کمک کند.

ویژن تراپی فقط تمرین چشم نیست

بر خالف شکل‌های دیگر تمرین چشم، هدف ویژن تراپی فقط قوی کردن عضلات چشم نیست. این روش درمان نباید با برنامه‌های رایج تمرین شخصی چشم اشتباه گرفته شود. ویژن تراپی در کلینیک به کمک متخصص اپتومتریک انجام می‌شود و از تجهیزات پزشکی مختلف و برنامه‌های متفاوتی استفاده می‌کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه